S cieľom uľahčiť používateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Kliknutím na tlačidlo "OK" súhlasíte s použitím preferenčných, štatistických aj marketingových cookies pre nás aj našich partnerov. Funkčné cookies sú v rámci zachovania funkčnosti webu používané počas celej doby prehliadania webom. Podrobné informácie a nastavenia ku cookies nájdete tu.

Infolinka     0918 188 377   │   0918 188 372   │   Pon - Pia 9:00 - 17:00, Sobota 9:00 - 12:00   │  obchod@nabytkarstvo.sk 

 

 

 

 

 

 


Reklamačný poriadok
Reklamačný poriadok

 

 

 

Predávajúci:

 

Roland Schváb SOLID INTERIER, IČO: 41 453 484

DIČ:  1028462699, IČ DPH: SK1028462699

miesto podnikania Slovenská republika, 940 01 Nové Zámky, Pri gymnáziu 4

Živnostenský register Okresného úradu Nové Zámky, číslo živnostenského registra: 404-9678

(ďalej aj ako „predávajúci“)

 

 

kontaktné údaje:

 

telefónne číslo:                           0918 188 377

                                                               0918 188 372

                                                               0905 242 646

 

emailová adresa:                        obchod@nabytkarstvo.sk

 

bankové spojenie:                     IBAN: SK9402000000001890027153

 

adresa prevádzkarne:             940 01 Nové Zámky, Nitrianska cesta 139

 

 

  1. Úvodné ustanovenia

 

  1. Tento reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy a všeobecných obchodných podmienok pre predaj tovaru prostredníctvom internetového obchodu na internetovej adrese: www.nabytkarstvo.sk a pre predaj tovaru v prevádzkarni predávajúceho.
  2. Tento reklamačný poriadok je platný pre zákazníka, ktorý pri uzatváraní kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania (ďalej len ako „spotrebiteľ“), právne vzťahy medzi zmluvnými stranami neupravené týmto reklamačným poriadkom sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov.
  3. Ak je zákazník osoba, ktorá pri uzatváraní kúpnej zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, právne vzťahy medzi zmluvnými stranami sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov.

 

 

  1. Zodpovednosť predávajúceho za vady tovaru

 

  1. Predávajúci zodpovedá najmä za to, že
  • tovar je vhodný na všetky účely, na ktoré sa tovar rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne predpisy a technické normy,
  • tovar zodpovedá opisu a kvalite vzorky alebo modelu, ktoré predávajúci sprístupnil zákazníkovi pred uzavretím zmluvy,
  • tovar je dodaný s príslušenstvom, obalom a návodmi vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ktoré môže zákazník dôvodne očakávať a
  • tovar je dodaný v množstve, kvalite a s vlastnosťami vrátane funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť, aké sú bežné pre tovar rovnakého druhu a aké môže zákazník dôvodne očakávať vzhľadom na povahu predaného tovaru,
  • tovar je dodaný so všetkým príslušenstvom vymedzeným v zmluve,
  • tovar zodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite vymedzenej v zmluve,
  • tovar je vhodný na konkrétny účel, s ktorým zákazník oboznámil predávajúceho najneskôr pri uzavretí kúpnej zmluvy a s ktorým predávajúci súhlasil,
  • tovar sa vyznačuje ďalšími vlastnosťami vymedzenými v zmluve.

 

  1. Predávajúci zodpovedá za vadu, ktorú má tovar v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci zákazníkovi (záručná doba). Predávajúci zodpovedá za to, že tovar v čase dodania má vlastnosti výslovne vymienené alebo obvyklé, že ho možno použiť podľa povahy a účelu zmluvy alebo podľa toho, čo zmluvné strany dojednali, a že tovar nemá právne vady.
  2. Ak sa vada prejaví do uplynutia šiestich mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, považuje sa za vadu, ktorá existovala už v čase plnenia.
  3. Ak má tovar vady, o ktorých predávajúci vie, upozorní na ne zákazníka pred uzavretím kúpnej zmluvy.
  4. Tovar je zákazníkovi dodaný v okamihu, keď tovar prevezme zákazník alebo ním určená osoba, alebo keď tovar predávajúci odovzdá prepravcovi, ktorého poveril zákazník mimo možností prepravy, ktoré ponúkol predávajúci zákazníkovi. Ak si zmluvné strany dohodli aj montáž tovaru, tovar sa považuje za dodaný až dokončením montáže.
  5. Pri prevzatí tovaru je zákazník povinný riadne skontrolovať dodaný tovar, najmä či tovar nie je viditeľne poškodený, či je tovar dodaný celkom alebo či nie je porušený obal. V prípade porušenia obalu alebo pri inom zjavnom poškodení tovaru je zákazník oprávnený požadovať kontrolu stavu tovaru a poškodený tovar nie je povinný prevziať. V prípade podpisu dodacieho listu zákazník potvrdzuje, že tovar bol dodaný úplne a tovar bol dodaný bez poškodenia.
  6. Predávajúci zodpovedá za vadu tovaru, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou alebo inštaláciou, ak
  • montáž alebo inštalácia bola súčasťou kúpnej zmluvy a bola vykonaná predávajúcim alebo na jeho zodpovednosť,
  • montáž alebo inštaláciu, ktorú mal vykonať zákazník, vykonal zákazník nesprávne v dôsledku nedostatkov návodu na montáž alebo inštaláciu, ktorú mu poskytol predávajúci.
  1. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru najmä v týchto prípadoch:
  • tovar bol predaný ako použitý a vada vznikla už pred uzavretím kúpnej zmluvy,
  • vada bola spôsobená zákazníkom,
  • príčinou vady je zanedbanie povinnej starostlivosti o tovar zo strany zákazníka vrátane nevhodného spôsobu ošetrenia,
  • vada je dôsledkom bežného opotrebenia tovaru spôsobeného jeho užívaním,
  • tovar mal vadu už v čase prevzatia a predávajúci z tohto dôvodu poskytol zákazníkovi zľavu z kúpnej ceny,
  • príčinou vady je montáž vykonaná zákazníkom v rozpore s návodom, ktorý poskytol predávajúci,
  • ak ide o vadu, ktorú spôsobil zákazník neodbornou manipuláciou a/alebo užívaním v rozpore s kúpnou zmluvou a/alebo pokynmi, návodom, informáciami alebo inou dokumentáciou, o ktorých bol zákazník informovaný alebo boli zákazníkovi dodané spolu s tovarom.
  1. Za vadu tovaru sa nepovažujú farebné alebo štruktúrne rozdiely, rozdiely v hrúbke vzoru, sile a pevnosti oproti vzorke, ako aj rozdiely prirodzených vlastností materiálov (koža, drevo), textilných a umelých materiálov a lakovaných plôch tovaru, napr. drobné rozdiely vo vzore látky alebo farbenom tóne oproti vzorke).

 

III.         Uplatnenie reklamácie

 

  1. Vadu môže zákazník vytknúť písomnou formou, a to zaslaním reklamácie na email: obchod@nabytkarstvo.sk, doporučenou zásielkou na adresu prevádzkarne predávajúceho alebo prostredníctvom elektronického formulára umiestneného na internetovej stránke predávajúceho. Ak kupujúci reklamoval vadu poštovou zásielkou, ktorú predávajúci odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.
  2. Reklamácia musí obsahovať najmenej tieto údaje: meno a priezvisko zákazníka, emailovú adresu, telefónne číslo, dátum uzatvorenia kúpnej zmluvy, dátum uplatnenia reklamácie, identifikáciu reklamovaného tovaru, podrobný popis vady tovaru, fotodokumentáciu a uplatňované právo zo zodpovednosti za vady.
  3. Ak zákazník riadne uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním určená osoba poskytne zákazníkovi písomné potvrdenie o vytknutí vady, a to bezodkladne po vytknutí vady, ktoré potvrdenie obsahuje aj údaj o tom, kedy bolo právo zákazníka uplatnené. Ak zákazník uplatnil reklamáciu prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci doručí kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie emailom bez zbytočného odkladu.
  4. Predávajúci v tomto potvrdení, ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, uvedenie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady. Táto lehota môže byť dlhšia len ak je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.
  5. Zákazník je povinný odovzdať reklamovaný tovar predávajúcemu. Ak je reklamovaný tovar odovzdaný predávajúcemu alebo ak je predávajúcemu umožnené obhliadnuť tovar v neskorší deň ako je deň uplatnenia reklamácie, lehota na vybavenie reklamácie začína plynúť až dňom prevzatia tovaru alebo dňom, kedy mal predávajúci možnosť obhliadnuť reklamovaný tovar.
  6. Ak by posúdenie vady reklamovaného tovaru predávajúcim znamenalo pre zákazníka značné ťažkosti, napr. z dôvodu, že tovar nie je možné dopraviť k predávajúcemu bežným spôsobom, môže predávajúci po dohode so zákazníkom posúdiť vadu reklamovaného tovaru aj iným spôsobom, napr. na mieste kde sa tovar nachádza. Zákazník je povinný v takomto prípade poskytnúť predávajúcemu všetku potrebnú súčinnosť, v opačnom prípade lehota na vybavenie reklamácie nezačne plynúť.
  7. Zákazník môže odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť, kým si predávajúci nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže kupujúci je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti. Zákazník zaplatí kúpnu cenu v primeranej lehote po splnení povinností predávajúcim.
  8. Zákazník môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do dvoch rokov od dodania tovaru.
  9. Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi zákazníkovi. Ak zákazník znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vadu vytknúť opakovanie a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu. Predávajúci znáša náklady zákazníka spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom len v tom prípade, ak si ich náhradu zákazník uplatní u predávajúceho najneskôr do dvoch mesiacov od ich vyhotovenia, inak jeho právo na úhradu nákladov zanikne.
  10. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo zákazníka na náhradu škody, ktorá mu tým vznikla.

 

  1. Práva zo zodpovednosti za vady

 

       Ak predávajúci zodpovedá za vadu tovaru, zákazník má voči nemu právo na:

  • odstránenie vady opravou alebo výmenou,
  • na primeranú zľavu z kúpnej ceny,
  • odstúpiť od kúpnej zmluvy.

 

  1. Odstránenie vady opravou alebo výmenou

 

  1. Ak ide o odstrániteľnú vadu, zákazník má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou tovaru alebo opravou tovaru. Zákazník si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady a ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil zákazníkovi značné ťažkosti.
  2. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností, ktoré sú uvedené v predchádzajúcom bode v druhej vete.
  3. Predávajúci opraví alebo vymení tovar v najkratšom čase, ktorý potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu tovaru po tom, čo zákazník vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí zákazníkovi s ohľadom na povahu tovaru a účel, na ktorý zákazník tovar požadoval.
  4. Čas od vytknutia vady až do vykonania opravy sa do záručnej doby nepočíta.
  5. Predávajúci dodá opravený tovar alebo vymenený tovar zákazníkovi na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu zákazník dodal vadný tovar, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. Ak zákazník neprevezme tovar v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ho mal prevziať, môže predávajúci tovar predať. Ak ide o tovar väčšej hodnoty, predávajúci zákazníka o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie tovaru. Predávajúci bez zbytočného odkladu po predaji vyplatí zákazníkovi výťažok z predaja tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jeho úschovu a predaj, ak zákazník uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji tovaru. Predávajúci je oprávnený na vlastné náklady tovar zničiť, ak sa ho nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložiť na úschovu tovaru, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jeho predaj.

 

  1. Zľava z kúpnej ceny a odstúpenie od kúpnej zmluvy

 

  1. Zákazník má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže od kúpnej zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak:
  2. predávajúci tovar neopravil ani nevymenil,
  3. predávajúci odmietol odstrániť vadu,
  4. tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene,
  5. vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
  6. predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre zákazníka.
  7. Zákazník má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy aj v prípade, ak ho predávajúci výslovne ubezpečil, že tovar má určité vlastnosti, najmä vlastnosti vymienené zákazníkom, alebo že tovar nemá žiadne vady, a toto ubezpečenie sa ukáže nepravdivým.
  8. Predávajúci nemá nárok právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním tovaru a na odplatu za bežné užívanie tovaru pred odstúpením od kúpnej zmluvy.
  9. Pri posudzovaní práva zákazníka na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa bodu 1 písm. c. a písm. d. sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota tovaru, povaha a závažnosť vady a možnosť od zákazníka objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť predávajúceho odstrániť vadu.
  10. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predaného tovaru a hodnoty, ktorú by tovar mal, ak by bol bez vád.
  11. Zákazník nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno o tejto skutočnosti nesie predávajúci.
  12. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých tovarov, zákazník môže odstúpiť od kúpnej zmluvy len vo vzťahu k vadnému tovaru. Vo vzťahu k ostatným tovarom môže od zmluvy odstúpiť, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem si ponechať ostatný tovar aj bez vadného tovaru.
  13. Zákazník po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti tovar predávajúcemu na náklady predávajúceho.
  14. Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti zákazníkovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia tovaru predávajúcemu alebo po preukázaní, že zákazník zaslal tovar predávajúcemu, podľa tohto, ktorý okamih nastane skôr. Predávajúci vráti kúpnu cenu zákazníkovi alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil zákazník pri zaplatení kúpnej ceny, ak zákazník výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s touto úhradou znáša predávajúci.

 

  1. Uplatnenie nároku zo zodpovednosti za vady na súde

 

  1. Ak zákazník uplatnil svoje právo zo zodpovednosti za vady u predávajúceho a predávajúci jeho nárok neuspokojil, môže zákazník nárok zo zodpovednosti vady uplatniť na súde.
  2. Nárok zo zodpovednosti za vady musí zákazník uplatniť na súde vo všeobecnej premlčacej lehote, ktorá začína plynúť odo dňa, keď zákazník vytkol vadu u predávajúceho. Premlčacia lehota je trojročná.
  3. Po uplynutí trojročnej premlčacej lehote môže zákazník svoje právo zo zodpovednosti za vady uplatniť na súde, avšak predávajúci voči tomuto nároku môže vzniesť námietku premlčania a súd v takom prípade žalobu zamietne.

 

  1. Záverečné ustanovenia

 

  1. Tento reklamačný poriadok je účinný od 1.9.2025 a vzťahuje sa na kúpne zmluvy uzavreté od tohto dátumu.

STIAHNUŤ REKLAMAČNÝ FORMULÁR

 

 

Návrh detskej a študentskej izby: Inšpirácie pre vytvorenie útulného a funkčného priestoru

01.06.2023

Vítajte v našom novom článku, kde sa budeme zaoberať návrhom detských a študentských izieb. Vytvorenie...

Pohodlie na mieru: Sedacie súpravy s posuvnými chrbtovými opierkami 

31.05.2023

Sedacie súpravy s posuvnými chrbtovými opierkami prinášajú unikátnu výhodu prispôsobenia sedenia podľa...

Nábytok, ktorý najviac ovplyvňuje domácu pohodu

11.03.2023

Viete, ktorá časť vášho domova sa najviac stará o pocit pohody a relaxu?

Hľadáte darček, ktorý poteší každého člena rodiny?

02.11.2022

Hľadáte darček, ktorý poteší každého člena rodiny? Máme pre vás skvelý tip! Záver roku je čas, keď väčšina...


Vytvorené systémom www.webareal.sk

ODgzZD